„Borussia. Kultura. Historia. Literatura” 59/2017
REDAKCJA:
Redaktorzy naczelni:
Kazimierz Brakoniecki,
Robert Traba
ZESPÓŁ REDAKCYJNY:
Iwona Liżewska, Maryla Paturalska,
Janusz Pilecki (grafik),
Ewa Romanowska, Joanna Szydłowska,
Rafał Żytyniec
DANE TECHNICZNE:
format: 235 x 165
liczba stron: 312
okładka: miękka
ISSN: 0867-640

Cena detaliczna: 15,00 zł

B-59_okladka_internet
Temat przewodni 59. numeru czasopisma „Borussia. Kultura. Historia. Literatura” to losy kobiet z Warmii i Mazur, także tych, które odegrały istotną rolę w rozwoju regionu. Ich sylwetki i dorobek przybliżają w świadectwach historycznych, zapisach biograficznych, utworach literackich, materiałach społecznych autorki i autorzy, a wśród nich: Ewa Kozłowska, Alicja Kulik, Katarzyna Matwiejczuk, Ewa Schilling, Anna Matysiak, Joanna Szydłowska, Joanna Wańkowska-Sobiesiak, Zbigniew Chojnowski i Jerzy Lengauer.
W numerze znalazł się również dział literatury obcej: wiersze, eseje i inne utwory literackie autorek z Litwy, odnoszące się do głównego tematu losów kobiet w Europie Środkowo­Wschodniej.
Ponad 300 stron interesującej lektury!


Zakład biograficzny Olsztyn. Kazimierz Brakoniecki

Rok wydania: 2016
Stron: 405
Oprawa: miękka
Format: 165 x 231
ISBN: 978-83-89233-83-7
Cena detaliczna: 34,00 zł

zaklad-biograficzny_okladka_i-str
Kazimierz Brakoniecki (1952) – poeta i pisarz, redaktor, tłumacz poezji francuskiej, animator kultury. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Autor licznych książek, głównie poetyckich i eseistyczno-autobiograficznych. Debiutował tomikiem „Zrosty”(1979/1980). W ostatnich latach opublikował: „Amor fati” (Szczecin 2014); „Terra nullius” (Gołdap 2014). W 2016 r. laureat prestiżowej Literackiej Nagrody im. Samuela Bogumiła Lindego Miast Partnerskich Getyngi i Torunia.

„Zakład biograficzny Olsztyn” wydany przez „Borussię” w 2016 r. to zbiór tekstów znanego olsztyńskiego twórcy Kazimierza Brakonieckiego, w których osobiste i rodzinne losy wpisuje on w historię powojennego Olsztyna i regionu Warmii i Mazur. Brakoniecki, aby wyrazić epokę oraz rozpisać na głosy różne żywoty bohaterów (zresztą nie tylko z czasów PRL, w których dojrzewał, ale również z przełomu XX i XXI w.), sięga po różne formy wypowiedzi literackiej: po prozę poetycką, wyznanie autobiograficzne, wiersz, esej, scenkę dramatyczną, opowiadanie, a nawet satyrę. Efektem jest szeroka i wciągająca panorama historiozoficzno-filozoficzna jak i cały wachlarz oryginalnie zarejestrowanych ludzkich postaw wobec świata i życia.


 


BACK